Je sponzoring a reklama daňovým výdavkom?

V podnikaní ide predovšetkým o zisk. Ten je možné dosiahnuť najmä samotnou podnikateľskou činnosťou. Výška zisku, s ktorým môže podnikateľ voľne narábať, teda čistého zisku, však zavisí aj trochu iného fenoménu, ktorý sa volá účtovníctvo. Aj tu sa láme chleba. Práve tu sa rozhoduje o tom, aké veľké dane podnikateľ zaplatí. Podnikatelia v snahe platiť minimálne dane sa snažia využiť odpočítateľné daňové položky, ktoré si môžu odrátať zo základu dane. Je to práve základ dane, ktorý je potrebné znižovať, a to ide rôznymi spôsobmi. Avšak, čo môžeme považovať za daňový výdavok  a čo nie?

Výdavky na reklamu

Mnohí, najmä začínajúci podnikatelia sa pýtajú, či si môžu uplatniť výdavky na reklamu a sponzoring do nákladov firmy. Áno, aj nie. Pozrime sa na tento problém podrobnejšie.

Reklamu možno do nákladov firmy účtovať podľa § 19 ods. 2 písm. k) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov. Reklama, ktorá má propagovať podnikateľa, firmu, zviditeľniť ho, privádzať zákazníkov je považovaná za náklad firmy a podnikateľ si týmito výdavkami teda môže znížiť daňový základ. Mnohé firmy využívajú reklamu na stimulovanie predaja. V modernom biznise sa bez reklamy prakticky nedá existovať. Oproti minulosti je dnes reklama dostupná prakticky každému podnikateľskému subjektu. Rozpočet na reklamu nemusí byť vôbec vysoký. Reklama nemusí byť v televízii či časopisoch. Ako reklamné médium možno využiť aj Facebook či Google, tu možno začať inzerovať už s niekoľkými centami.

Sponzoring

Sponzoring patrí do trochu inej kategórie a podľa vyššie uvedeného zákona nie je možné sponzoring uplatniť v nákladoch firmy. Každý sponzorský príspevok, športovým klubom alebo iným organizáciám, tak musí pochádza z riadne zdaneného zisku.