Ako správne vybrať názov firmy

Aj vás trápi otázka „ako správne vybrať názov firmy“? V mysli začínajúceho podnikateľa patrí tejto otázke takmer vždy popredná priečka. Ľudia rozmýšľajú o novo vytvorených firmách ako o svojich deťoch, veria, že meno spoločnosti bude sprevádzať ich život a ovplyvní ich výsledok. Pozrime sa však na vyberanie názvu firmy z niekoľkých pohľadov.

Právne aspekty vyberania názvu firmy

Pozrime sa najskôr na mantinely, ktoré nám zadávajú slovenské zákony.

Živnostníci

Názov firmy podnikajúcej na živnosť pozostáva z mena fyzickej osoby a prípadného dodatku. Dodatok názvu firmy je možnosť, ktorá sa využíva najmä na odlíšenie dvoch podnikateľov rovnakého mena. Podnikateľ tento dodatok môže využiť aj na iné účely – mal by však špecifikovať činnosť podnikania.

Spoločnosti s ručením obmedzených a akciové spoločnosti

Obe právne formy firiem musia vo svojom názve obsahovať špecifikáciu tejto formy – teda s.r.o. alebo a.s. Názvy firiem musia byť unikátne, teda nie je možné tvoriť názvy firiem, ktoré sú príliš podobné konkurencii. Odlíšenie právnou formou takisto nestačí.

Tvorenie názvu firmy

V prvom rade je potrebné povedať, že názov firmy patrí medzi najmenej dôležité aspekty podnikania. Dôkazom tohto tvrdenia sú desiatky globálnych firiem s pomerne divnými názvami. Zoberme si taký Google, Apple či Microsoft. Nič mimoriadne.

Napriek tomu je možné vytvoriť niekoľko dobre mienených rád pri tvorbe názvu firmy. Tu sú:

1) Názov firmy by mal byť ľahko zapamätateľný. Inými slovami – krátky a nekomplikovaný.

2) Názov firmy by mal byť jedinečný. Snažiť sa napodobiť nejakú úspešnú firmu sa nemusí vyplatiť. Ľudia potrebujú niečo,  čo ľahko odlíšia od všetkého ostatného.

3) Pri názvoch firiem sa neodporúča využívať skratky. IBM si to môže dovoliť. Vy iba sotva.

4) Osvedčujú sa názvy firiem, ktoré majú nejaký súvis s predmetom podnikania.